Information Technology Reference
In-Depth Information
advantages in motivation, self-regulation and the development of critical thinking of
the students [4], [19], [20].
References
1. Vieira, F., Gomes, A., Gomes, C., Silva, J., Moreira, A., Melo, M., Albuquerque, P.:
Concepções de Pedagogia Universitária: Um Estudo na Universidade do Minho:
Relatórios de Investigação. Centro de Estudos em Educação e Psicologia da Universidade
do Minho, Braga (2002)
2. Pacheco, J., Alves, M., Morgado, J., Viana, I.: Objetivos. In: Pacheco, J. (org.)
Componentes do Processo de Desenvolvimento do Currículo, pp. 97-156. Livraria Minho
Universitária, Braga (1999)
3. Gimeno, J.: Teoria de la enseñanza y desarrollo del currículo. Anaya, Madrid (1986)
4. Biggs, J.: Teaching for Quality Learning at University. The Society for Research into
Higher Education e Open University Press, Buckingham (2003)
5. Prince, M.: Does Active Learning Work? A Review of the Research. Journal of
Engineering Education 93(3), 223-231 (2004)
6. Tanner, D., Tanner, L.: Curriculum Development: theory into practice. Mcmillan
Publishing Co., Inc., New York (1980)
7. Ribeiro, L.: Avaliação da aprendizagem, 6th edn. Texto Editora, Lisboa (1997)
8. Gaspar, M., Roldão, M.C.: Elementos do desenvolvimento curricular. Universidade
Aberta, Lisboa (2007)
9. Roldão, M.: O que é um currículo relevante? In: Sousa, F., Alonso, L., Roldão, M. (eds.)
Investigação para um Currículo Relevante, pp. 15-28. Edições Almedina, Coimbra (2013)
10. Oliveira, P.: Ensino da Física num Curso Superior de Engenharia: Na Procura de
Estratégias Promotoras de uma Aprendizagem Ativa. Tese de Doutoramento não
publicada, Universidade de Aveiro, Aveiro (2009)
11. Bonwell, C., Eison, J.: Active Learning: Creating Excitement in the Classroom. ASHE-
ERIC Higher Education Reports, Washington, DC (1991)
12. Sá, S., Alves, M., Costa, A.: O contributo do feedback na avaliação das aprendizagens do
ensino superior: implicações no desempenho dos estudantes. In: Atas do 3º Congresso de
Análise Qualitativa, pp. 224-228. Universidade de Extremadura, Badajoz (2014)
13. Bardin, L.: Análise de Conteúdo, 5th edn. Edições 70, Lisboa (2011)
14. Amado, J., Costa, A.P., Crusoé, N.: Análise de Conteúdo. In: Amado, J. (ed.) Manual de
Investigação Qualitativa, 1st edn., p. 450. Imprensa da Universidade de Coimbra, Coimbra
(2013)
15. de Souza, N., Costa, A.P., Moreira, A.: webQDA. Aveiro: Centro de Investigação Didática
e Tecnologia na Formação de Formadores da Universidade de Aveiro e Esfera Crítica
(2011), Consultado em http://www.webqda.com
16. Miles, M., Huberman, A.: Qualitative Data Analysis. Sage Publications, Inc., California
(1984)
17. Lessard-Hébert, M., Goyette, G., Boutin, G.: Investigação Qualitativa - Fundamentos e
Práticas. LisboaInstituto Piaget (1990)
18. Joyce, B., Weil, M., Calhoun, E.: Models of Teaching, 9th edn. Pearson, Boston (2014)
19. Perrenoud, P.: Avaliação, Da excelência à regulação das aprendizagens: entre duas lógicas.
ARTMED, Porto Alegre (1999)
20. Alves, M.: Currículo e Avaliação: Uma perspectiva integrada. Porto Editora, Porto (2004)
Search WWH ::




Custom Search