Travel Reference
In-Depth Information
Acknowledgements
support and anticipating scientifi c and techno-
logical needs' - Priority 3. Underpinning the
economic potential and cohesion of a larger
and more integrated European Union - Topic
3.6. The protection of cultural heritage and
associated conservation strategies - Task 5:
Cultural heritage and tourism. Contract no.
SSP1-CT-2003-502491.
The PICTURE project is fi nanced by the Euro-
pean Commission, Sixth Framework Pro-
gramme of Research Specifi c Programme:
Integrating and strengthening the European
Research Area Activity: Specifi c activity cover-
ing policy-orientated research under 'Policy
References
Cavallier, G. (1998) Défi s pour la Gouvernance Urbaine dans l'Union Européenne, Fondation Européenne
pour l'Amélioration des Conditions de Vie et de Travail . Offi ce des publications offi cielles des Commu-
nautés européennes, Luxembourg.
Croal, P. and Darou, W. (2002) Canadian First Nation's experiences with international development. In Sillitoe,
P., Bicker, A. and Pottier, J. (eds) Participating in Development, Approaches to Indigenous Knowledge .
Routledge, London, pp. 82-107.
Law, C.L. (2000) Regenerating the city centre through leisure and tourism. Built Environment 26, 117-129.
Massart, G. (2004) Commentaries on D3: multidimensional matrix gathering of impacts, methods and policy
measures. Unpublished commentaries.
World Tourism Organization (2001) Tourism 2020 Vision - Europe . Organización Mundial del Turismo,
Madrid.
Further Reading
Alderson, P. and Morrow, V. (2004) Ethics, Social Research and Consulting with Children and Young People .
Barnardo's, Ilford.
Archibald, R.R. (2004) The New Town Square. Museums and Communities in Transition . Altamira, Walnut
Creek, CA.
Asensio, M. and Pol, E. (eds) (2002a) Nuevos Escenarios en Educación. Aprendizaje informal sobre el patrimo-
nio, los museos y la ciudad . Aique, Buenos Aires.
Asensio, M. and Pol, E. (2002b) Para qué sirven hoy los estudios de público. Revista de Museología 24-25,
11-20.
Asensio, M. and Pol, E. (2003a) Aprender en el museo. IBER, Revista de Didáctica de las Ciencias Sociales,
Geografía e Historia 36, 62-77.
Asensio, M. and Pol, E. (2003b) Educar a través del patrimonio: Cancho Roano el edifi cio más antiguo de la
península. Aula 126, 12-15.
Asensio, M. and Pol, E. (2003c) Los cambios recientes en la consideración de los estudios de público: la
evaluación del Museu d'Històri de la Ciutat de Barcelona. In: Actas del II Congreso de Musealización de
Yacimientos Arqueológicos . Instituto de Cultura de Barcelona (ICUB), Barcelona , pp. 310-322.
Asensio, M. and Pol, E. (2005a) Evaluación de exposiciones. In: Santacana, J. and Serrat, N. (eds) Museografía
Didáctica . ARIEL, Barcelona, pp. 527-633.
Asensio, M. and Pol, E. (2005b) Presentación del Proyecto del Museo Nacional de la Salud. Revista Quark 35,
25-36.
Asensio, M. and Pol, E. (2006) Diseñando fractales o de cómo se debería planifi car un Museo de Ciencia.
Conferencia de apertura del Año académico en la Academia de Ciencias de Málaga. Memoria anual .
Academia de Ciencias, Málaga.
Asensio, M., Pol, E. and Gomis, M. (2001a) Planifi cación en Museología: el caso del Museu Marítim. Museu
Marítim, Barcelona.
Asensio, M., Pol, E. and Gomis, M. (2001b) Estudios de Público, Evaluación de Exposiciones y Programas y
diseño de Áreas Expositivas en el Museu Marítim. Drassana 9, 18-31.
Search WWH ::




Custom Search