Travel Reference
In-Depth Information
References
Anderson, B. (1991) Imagined Communities: Refl ections on the Origin and Spread of Nationalism . Verso,
London.
Appadurai, A. (1996) Modernity at Large: Cultural Dimension of Globalization . University of Minnesota Press,
Minneapolis, MN.
Augè, M. (1992) Non-lieux . Seuil, Paris.
Beck, U. (1997) Was ist globalisiergung? Suhrkamp, Frankfurt.
Boccia Artieri, G., Antonioni, S. and Gemini, L. (2004) Comunicazione e Luoghi del Vissuto. Osservare un
Territorio al Femminile . FrancoAngeli, Milano.
Boorstin, D.J. (1961) The Image. A Guide to Pseudoevents in America . Atheneum, New York.
Burgelin, O. (1967) Le tourisme jugé. Communications 10, 65-96.
Cipolla, C. and Faccioli, P. (eds) (1993) Introduzione alla sociologia visuale . FrancoAngeli, Milano.
Corbin, A. (ed.) (1995) L'Avenement des Loisirs, 1850-1960 . Aubier, Paris.
Curry, T.J. and Clark, A.C. (1981) Introducing Visual Sociology . Kendall Hunt Publishing Company, Dubuque, IA.
Dilthey, W. (1982) Critica della Ragione Storica . Einaudi, Torino.
Di Nallo, E. (1998) Quale Marketing per la Società Complessa? FrancoAngeli, Milano.
Dumazedier, J. (1974) Sociologie Empirique du Loisir: Critique et Contre-critique de la Civilisation du Loisir .
Edition du Soleil, Paris.
Faccioli, P. (2001) In Altre Parole. Idee per una Sociologia della Comunicazione Visuale . FrancoAngeli, Milano.
Faccioli, P. and Harper, D. (1999) Mondi da Vedere. Verso una Sociologia più Visuale . FrancoAngeli, Milano.
Featherstone, M. (ed.) (1990) Global Culture. Nationalism, Globalization and Modernity: A Theory . Sage,
London.
Foerster, H. von (1984) Observing Systems . Intersystem, Seaside, CA.
Gemini, L. (2006) L'immaginario turistico e le forme performative del consumo vocazionale. In: Di Nallo, E. and
Paltrinieri, R. (eds) Cum Sumo. Prospettive di Analisi del Consumo nella Società Globale . FrancoAngeli,
Milano.
Gemini, L. (2008) In Viaggio. Immaginario, Comunicazione e Pratiche del Turismo Contemporaneo . FrancoAngeli,
Milano.
Herbert, D.T. (ed.) (1995) Heritage, Tourism and Society . Mansell, London.
Löfgren, O. (2001) On Holiday: a History of Vacationing . University of California Press, Berkeley, CA.
Luhmann, N. (1998) Globalizzazione o società-mondo: come pensare la società moderna? Contratto a. VI
[1997].
MacCannel, D. (1989) The Tourist: a New Theory of the Leisure Class . Schocken Books, New York.
Maffesoli, M. (1997) Du Nomadisme: Vagabondage Initiatiques . Librairie générale française, Paris.
Mazzoli, L. (2001) L'Impronta del Sociale. La Comunicazione fra Teorie e Tecnologie . FrancoAngeli, Milano.
Merton, R.K. (1986) Insiders e Outsiders: un capitolo di sociologia della conoscenza. In: Tabboni, S. (ed.)
Vicinanza e Lontananza, Modelli e Figure dello Straniero come Categoria Sociologica . FrancoAngeli,
Milano.
Morin, E. (1977) La methode I. La Nature de la Nature . Le Seuil, Paris.
Mothé, D. (1997) L'Utopie du Temps Libre . Editions Esprit, Paris.
Pine, II J.B. and Gilmore, J.H. (1999) The Experience Economy: Work is Theatre and Every Business a Stage.
Harvard Business School, Boston, MA.
Schmitt, B.H. (1999) Experiental Marketing. How To Get Customers to Sense, Feel, Think, Act and Relate to
your Company and Brands . The Free Press, New York.
Schutz, A. (1986) Lo straniero: saggio di psicologia sociale. In: Tabboni, S. (ed.) Vicinanza e Lontananza,
Modelli e Figure dello Straniero come Categoria Sociologica . FrancoAngeli, Milano.
Simmel, G. (1989) Sociologia . Edizioni di Comunità, Milano [1908].
Simmel, G. (1995) La Metropoli e la Vita dello Spirito . Armando, Roma [1903].
Urry, J. (1995) The Tourist Gaze: Leisure and Travel in Contemporary Societies . Sage, London.
Watzlawick, P., Beavin, J.H. and Jackson, D.D. (1967) Pragmatics of Human Communication: a Study of
Interactional Patterns, Pathologies and Paradoxes . Norton & Company, New York.
Search WWH ::




Custom Search