Biomedical Engineering Reference
In-Depth Information
Mollo, V., and Falzon, P. (2004). Auto- and allo-confrontation as tools for reflective
activities. Applied Ergonomics , 35(6), 531-540.
Mollo, V., and Falzon, P. (2008). The development of collective reliability: a study
of therapeutic decision-making. Theoretical Issues in Ergonomics Science , 9(3),
223-254.
Nascimento, A. (2009). Produire la santé, produire la sécurité. Développer une cul-
ture collective de sécurité en radiothérapie. Doctoral dissertation, CNAM,
Paris.
Nascimento, A., and Falzon, P. (2008, June). Reliability assessment by radiother-
apy professionals. Presented at Healthcare Systems, Ergonomics and Patient
Safety International Conference 2008 (HEPS 2008), Strasbourg, France.
Pastré, P. (2005). Introduction. La simulation en formation professionnelle. In
P. Pastré (Ed.), Apprendre par la simulation. De l'analyse du travail aux appren-
tissages professionnels (pp. 7-13). Toulouse: Octarès.
Perrenoud, P. (2001). Développer la pratique réflexive dans le métier d'enseignant . Paris:
ESF.
Samurçay, R., and Rabardel, P. (2004). Modèles pour l'analyse de l'activité et des
compétences, propositions. In R. Samurçay and P. Pastré (Eds.), Recherches en
didactique professionnelle . Toulouse: Octarès.
Schmidt, K. (1991). Cooperative work: a conceptual framework. In J. Rasmussen,
B. Brehmer, and J. Leplat (Eds.), Distributed decision making. Cognitive models
for cooperative work (pp. 75-100). New York: John Wiley & Sons.
Schön, D. (1983). The reflective practitioner: how professionals think in action . New
York: Basic Books.
Teiger, C. (1993). Représentation du travail et travail de la représentation. In
A. Weill-Fassina, P. Rabardel, and D. Dubois (Eds.), Représentations pour
l'action (pp. 311-344). Toulouse: Octarès.
Teiger, C., and Laville, A. (1991). L'apprentissage de l'analyse ergonomique de tra-
vail, outil d'une formation pour l'action. Travail et Emploi , 47, 53-62.
Urfalino, P. (2000). La délibération et la dimension normative de la décision collec-
tive. In J. Commaille, L. Dumoulin, and C. Robert (Eds.), La juridicisation du
politique . Paris: L.G.D.J.
Weill-Fassina, A., and Pastré, P. (2004). Les compétences professionnelles et leur
développement. In P. Falzon (Ed.), Ergonomie (pp. 213-231). Paris: PUF.
Search WWH ::




Custom Search