Civil Engineering Reference
In-Depth Information
Figure 35: Bottom view of girders at finished P11 structure
5. Acknowledgement
The design and construction of PE4 was carried out in frame of the international project
“Demonstration of ECOnomical bridge solutions based on innovative composite dowels and
integrated abutments” financed by the European Commision, contract RFSP-CT-2010-00024
of Research Fund for Coal and Steel and with financial support of the MNiSW of the Polish
government in frame of the contract 2219\FBWiS\2011\2.
References
[1] Seidl G., Stambuk M., Lorenc W., Kołakowski T., Petzek E., “Wirtschaftliche Verbundbauweisen im
Brückenbau - Bauweisen mit Verbunddübelleisten”, Stahlbau 82, Heft 7, 2013
[2] Berthellemy J., Lorenc W., Mensinger M., Rauscher S., Seidl G., “Zum Tragverhalten von Verbunddübeln,
Teil 1: Tragverhalten unter statischer Belastung”, Stahlbau 80, Heft 3: 172-184, 2011
[3] Berthellemy J., Lorenc W., Mensinger M., Ndogmo J., Seidl G., “Zum Tragverhalten von Verbunddübeln, Teil
2: Ermüdungsverhalten”, Stahlbau 80, Heft 4: 256-267, 2011
[4] Lorenc W., Kożuch M., Seidl G., “Zur Grenztragfähigkeit von Verbunddübeln mit Klothoidenform”, Stahlbau
82, Heft 3: 196-207, 2013.
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